امروز زادروز اسطوره فقید بسکتبال کوبی برایانت است

ببینید | ارباب حلقه‌ها 

برای بسکتبالیست‌ها و علاقمندان، کوبی برایانت یکی از ستارگان بی‌چون و چرای دنیای بسکتبال محسوب می‌شود. او در طول دوران حرفه‌ای خود توانست بر قله موفقیت در رده باشگاهی و ملی قرار گیرد و به هر آنچه که یک ورزشکار آرزویش را دارد، دست یابد.
کد خبر: ۱۴۲۰۳۳۵
تعداد بازدید : 35

اگر چه میراث و سهم او در دنیای بسکتبال هنوز مورد توجه است اما حقایق جالب باورنکردنی بسیاری درباره کوبی برایانت وجود دارد که بسیاری از آن بی‌خبرند. کوبی انسان‌دوست بود و از موسسات خیریه زیادی حمایت می‌کرد؛ به همین دلیل علاوه بر شهرت ورزشی از محبوبیت جهانی نیز برخوردار بود. تنها در یکی از تلاش‌هایش برای یک موسسه تحقیقات سرطان توانست 80 میلیون دلار جمع‌آوری کند. او به ساخت خانه‌ها، انبارهای غذا و زمین‌های بسکتبال کمک کرد. کوبی چنان دلسوز بود که حتی با کودکان بیمار نیز بسکتبال تمرین می‌کرد.

پدر کوبی بسکتبالیست حرفه‌ای بود. زمانی که کوبی کوچک بود آنها مدتی به ایتالیا نقل مکان کردند تا پدرش در لیگ آنجا بازی کند. حضور در ایتالیا سبب شد به فوتبال علاقه‌مند شود. آث میلان تیم محبوب کوبی بود؛ تا جایی که می‌گفت همیشه یک پیراهن و سربند میلان را در کمد لباسش آویخته تا هر روز تماشایش کند. کوبی تمام دوران حرفه‌ای خود را تنها در تیم لس‌آنجلس لیکرز بازی کرد. به همین دلیل شهرداری لس‌آنجلس روز 24 آگوست را به عنوان روز «کوبی برایانت» نام‌گذاری کرده است.

26 ژانویه سال 2020 هنگامی که کوبی تنها 42 سال داشت، در یک سانحه سقوط هلیکوپتر به همراه دختر سیزده ساله‌اش جان باخت. مرگ او میلیون‌ها نفر در سراسر جهان را شوکه کرد و انبوهی از غم و حسرت برای هواداران این ورزشکار خیرخواه بر جای گذاشت.

•  از 2 سالگی به بسکتبال علاقه نشان می‌داد و از 3 سالگی این ورزش را شروع کرد.
•  در طول دوران حرفه‌ای، کوبی تمرینات ورزشی‌اش را هر روز از ساعت 3 و نیم بامداد آغاز می‌کرد!
•  اگر چه یکی از بهترین بازیکنان جهان است اما رکورد بیشترین ضربه از دست رفته (14481) در تاریخ ان‌بی‌ای نیز از آن کوبی است!
•  طبق گزارش فوربس این ورزشکار سرشناس دارایی خالص 600 میلیون دلاری را جمع آوری کرده است.
•  در 23 سالگی با ونسا لین ازدواج کرد و تا آخر عمر با او ماند اما خانواده‌اش به دلیل جوانی و تفاوت نژادی، کوبی را طرد کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها